Czasem posiadacz auta będzie mógł liczyć także na skrupulatną diagnostykę.

Stosunkowo nowe silniki benzynowe posiadają w swoim układzie przymocowany tzw. filtr stałych cząsteczek. W zasadzie na czym polega jego działanie? Mówiąc najprościej na tym, aby wydostające się z silnika wszelkie spaliny były należycie oczyszczone z cząstek sadzy, a zatem niespalonego węgla. Jego konstrukcja oraz zasada pracy jest w miarę intuicyjna, nie zmienia to natomiast faktu, iż detal ten wymaga okresowego czyszczenia oraz właściwej regeneracji.

Niewątpliwie nie zrobi tego sam właściciel samochodu, ponieważ regeneracja DPF (DPF to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona może być tylko w specjalistycznym punkcie. Warto do tego celu wybrać taki, który para się takimi usługami już od jakiegoś czasu i wykorzystuje takie technologie, które zdołają przywrócić blisko sto % sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Przeważnie odbywa się to w taki sposób, że nie musimy w takim miejscu zostawiać całego auta — wystarczy pozostawić sam wspomniany wcześniej detal, a odbiór gotowego następuje za kilka dni. Porządni fachowcy oprócz samego oczyszczania (gruntownego przetkania wszystkich kanalików) przeprowadzą właśnie wspomnianą regenerację, czyli odbudowę galwanicznej powłoki. Częstokroć na tego typu usługę udzielana jest gwarancja, przynajmniej tak być powinno. Czasem posiadacz auta może liczyć również na dodatkową diagnostykę, czyli badania mające wykazać, jakie są powody zanieczyszczeń tego filtra i w jaki sposób możemy taki proces spowolnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *